Welcome, Guest. Please Login
Finn-Guild
  News:
Signup for free on our forum and benefit from new features!
  HomeHelpSearchLoginRegister

Pages: 1 2 3 4 5 6
Send Topic Print
Re: Esittaytyminen (Read 4031 times)
tiina-liisa
YaBB Newbies
*

Re: Esittaytyminen
Reply #50 - 19.08.2009 at 20:38:06

Löysinpä tämän ketjun, vaikka ehdin jo kysellä paikannuksia...

Olen 29-vuotias opiskelija, Oulusta alunperin kotoisin, monen mutkan kautta helmikuussa Englantiin eksynyt.

Kevään olen ollut vaihto-opikelijana Newcastlessa ja syyskuun alusta muutan Canterbury:n suorittamaan opintoni loppuun (kaksi vuotta vielä jäljellä).

Englantiin tulin saksalaisen poikaystäväni perässä.
Vaikka edelleen elämme kahta kotia (poikaystäväni tällä hetkellä Manchesterin lähellä), on tämä jo harppaus kohti parempaa, kun eroaika rajoittuu vajaaseen viikkoon kerrallaan.

En ole täällä vielä ystävystynyt paikallisten kanssa. Johtuuko lie siitä, että olen jo "vanha" opiskelijaksi, englantilainen mature student on >21v.

Opiskelut vievät suurimman osan ajastani, poikaystävä viikonloput, mutta välillä kaipaan seuraa kahville, viinilasilliselle, taidenäyttelyyn, leffaan tai lenkkipolulle.

Rakastan hyviä kirjoja, ruoanlaittoa, viiniä, luontoa (jota olen opinnut kunnolla arvostamaan vasta täällä!), matkustelua, liikuntaa ja taiteita, monissa ilmenemismuodoissaan.

Olen ihan uusi foorumilainen, enkä ole vielä ehtinyt toimintaan tutustumaan, mutta mukava oli tämmöinen "juttutupa" löytää!

Ihanaa syksyn alkua kaikille!

Back to top

IP Logged
Ryysyranta
YaBB Newbies
*

Reply #51 - 20.08.2009 at 15:41:44

Makin esittaydyn... Olen 40-vuotias kotiaiti. Ma, tiskari ja kolme lastamme muutettiin tanne Puolasta, jossa asuttiin vuoden verran.
Pidan luonnosta ja ulkoilmasta, elokuvista, sanomalehdista ja hyvasta ruoasta. Perheen kanssa ollaan usein jossain ulkoilemassa. Nyt voisin pikkuhiljaa palailla tyoelamaankin, jos mut viela jonnekin huolitaan  Smiley. Toisaalta kotonakin on paljon tekemista, eli joku osa-aikainen tyo olisi paras vaihtoehto. Englanninkielentaitoni on paassyt vahan rapistumaan, ja toivonkin etta saan sita taalla kohennettua. Ainakin nailla nakymin olisimme jaamassa tanne pysyvasti.
Back to top

IP Logged
SisterRay
YaBB Newbies
*

Reply #52 - 02.09.2009 at 10:09:37

heips

Oon 23-vuotias naishenkilö Itä-suomesta. Briteissä oon asunut nyt pari vuotta, ekana Englannissa, josta en tykännyt lainkaan ja nyt Walesissa jota rakastan.
Opiskelen animaattoriksi ja olen nyt muutamassa Walesiin pysyvästi. Suomeen on aina välillä ikävä mutta täältä löytyi ihana mies jonka kanssa haluan viettää loppu elämäni  Smiley ja työmahdollisuudet ovat myös tällä allalla huomattavasti paremmat.
Back to top

IP Logged
MikkoAN1
God Member

London E1
Reply #53 - 02.09.2009 at 14:54:00

SisterRay wrote on 02.09.2009 at 10:09:37:
heips

Oon 23-vuotias naishenkilö Itä-suomesta. Briteissä oon asunut nyt pari vuotta, ekana Englannissa, josta en tykännyt lainkaan ja nyt Walesissa jota rakastan.
Opiskelen animaattoriksi ja olen nyt muutamassa Walesiin pysyvästi. Suomeen on aina välillä ikävä mutta täältä löytyi ihana mies jonka kanssa haluan viettää loppu elämäni  Smiley ja työmahdollisuudet ovat myös tällä allalla huomattavasti paremmat.

John Cale'ko? (Have you found your mainline yet?)
Back to top

IP Logged
molar
YaBB Newbies
*

Reply #54 - 03.09.2009 at 22:12:51

Hei mina olen juuri saavuttanut 3-kympin rajan ja kotoisin ita-suomesta, viimeiset 11-vuotta vaikuttanut taalla southwestissa ja tarkemmin pienessa Devonin merenranta kaupungissa. Naimisissa englantilaisen mieheni kanssa ja meilla on 3vuotias tytar "mini Paris Hilton" niin kuin mieheni hanta kutsuu Smiley
Perheeseemme kuuluu myos 5vuotias Beagle. Kuten nimimerkistani voi arvata olen hammashoitaja ja taas lahdossa loppuvuodesta opiskelemaan...taidan minakin olla ikuinen opiskelija!
Vapaa ajan ohjelmaan kuuluu ulkoilu, muiden lapsiperheiden  tapailu, miehen kanssa moottori pyoraily, girlie nights viinipullon kera and shopping of course! Pidan myos matkustelusta ja ennen lasta tykkasin tehda kasitoita, omatekoisia kortteja ja maalata...nyt vain ei enaa aika riita Sad
Back to top

IP Logged
miwwa
YaBB Newbies
*

Reply #55 - 07.09.2009 at 16:32:15

Hei, taallapa tallainen 23-vuotias Helsingista kotoisin oleva Turku-Helsinki-Liverpool-Manchester-Helsinki-Lontoo muuttoakselia tehnyt tyttonen. Tai oikeastaan nyt just ja just Kentin puolella asun ja Lontoossa toissa.

11-vuotiaana ensimmaista kertaa Lontoossa kaydessani ilmoitin vanhemmille etta tuolla Englannissa ma joku paiva viela asun, ja tannehan sit jossain vaiheessa oli pakko majottautua.. Ainakin toistaseksi!

Toissa tullu luettua tata Foorumia kiireimpina aikoina ja oli nyt sit vihdoinkin pakko liittya mukaan minunkin.

Back to top

IP Logged
Eulalia
God Member

London
Reply #56 - 07.09.2009 at 20:36:21

Terkkuja kaikille uusille!  Wink

Kiva saada uusia keskustelijoita ja jos jaksetaan niin vois taas täällä Lontoon päässä järjestää sauna tärskyt ja baareilut Cool
Back to top

Those are my principles. If you don't like them I have others. (Groucho Marx)
  IP Logged
m-isa
YaBB Newbies
*

Glasgow/Seinäjoki
Reply #57 - 17.09.2009 at 10:01:10

Heippa hei

Olen nyt tässä sen verran pitkään tutkiskellut tätä foorumia ja päätin nyt sitten vihdoin itsekin liittyä.

Olen 22-vuotias ja muuttamassa Glasgowhon noin viikon päästä. Töihin sinne päin menossa ja katsotaan sitten, jos sitä vaikka jaksaisi koulun penkille palata jossain vaiheessa. Onnistuin tässä pari päivää sitten samaan itselleni asunnonki jo, ettei tarvitse hotelliin mennä. Ihan yksin tässä ollaan muuttamassa, joten katsotaan kuinka nopeasti pääsen kaupunkiin ja ihmisiin sisälle.

Tykkään musiikista, elokuvista ja kulttuurista ylipäätänsä. Glasgown musiikki- ja keikkaelämä vaikuttaa ainakin erittäin lupaavalta. Muuten vapaa-aikana käyn lenkkeilemässä, luen kirjoja ja surffailen Cheesy

Katsotaan tullaanko täältä päin sitten enää ikinä takaisin. Ei ainakaan ole suunnitelmissa kuin vain lomailla Suomessa.
Back to top

IP Logged
MikkoAN1
God Member

London E1
Reply #58 - 17.09.2009 at 10:06:09

m-isa wrote on 17.09.2009 at 10:01:10:
Olen 22-vuotias ja muuttamassa Glasgowhon noin viikon päästä. Töihin sinne päin menossa ja katsotaan sitten, jos sitä vaikka jaksaisi koulun penkille palata jossain vaiheessa. Onnistuin tässä pari päivää sitten samaan itselleni asunnonki jo, ettei tarvitse hotelliin mennä. Ihan yksin tässä ollaan muuttamassa, joten katsotaan kuinka nopeasti pääsen kaupunkiin ja ihmisiin sisälle.

Tykkään musiikista, elokuvista ja kulttuurista ylipäätänsä. Glasgown musiikki- ja keikkaelämä vaikuttaa ainakin erittäin lupaavalta.

Glasussa on nykyaan sankkoja joukkoja suomalaisia opiskelijoita, voit myos huhuilla forum.isory.org-sivuilta kl/pubi-seuraa. Ja bandit tosiaan kiertaa Glasunkin kautta aina jonka lisaksi siella on vahva bandiperinne.
Back to top

« Last Edit: 17.09.2009 at 10:06:33 by MikkoAN1 »  
  IP Logged
m-isa
YaBB Newbies
*

Glasgow/Seinäjoki
Reply #59 - 17.09.2009 at 10:58:56

MikkoAN1 wrote on 17.09.2009 at 10:06:09:
Glasussa on nykyaan sankkoja joukkoja suomalaisia opiskelijoita, voit myos huhuilla forum.isory.org-sivuilta kl/pubi-seuraa. Ja bandit tosiaan kiertaa Glasunkin kautta aina jonka lisaksi siella on vahva bandiperinne.

olenkin tuota isoryn foorumia tässä muutaman kerran käynyt tarkastelemassa mutta en ole oikein saannut vielä aikaseksi rekisteröityä. ehkä olisi pikku hiljaa syytä  Wink
Back to top

IP Logged
-Laura-
YaBB Newbies
*

Reply #60 - 06.10.2009 at 10:47:09

Hei kaikille!

Olen lokakuun lopulla 21 vuotta täyttävä neitonen joka muutti poikaystävän perässä Huntingdoniin (Cambridgeshire) joulukuussa vuonna 2008. Asun siis poikaystäväni sekä ihanan Chorkie koiran Humphreyn kanssa.

Olen yksityisyrittäjä omistamalla viinien maahantuonti yrityksen. (http://www.lwines.co.uk).

Nyt vihdoin 10 kk jälkeen alkaa tuntua, että on oppinut maan tavoille ja tietää miten asiat toimii!  Smiley
Back to top

IP Logged
henriette
YaBB Newbies
*

Reply #61 - 04.11.2009 at 14:55:19

No hyvanen aika, kuinkas mina tanne eksyin?
Briteissa jo yli viisitoista vuotta asuneena vasta loysin taman.
Heh, no hamalaisethan ovat tunnettuja hitaudestaan...

Naimissa britti-miehen kanssa vuodesta -95, kolme jalkelaista 14, 11 ja 8v (eivat puhu Suomea, nyyh). Esikoinen ja nuorin tyttoja, keskimmainen sitten poika. Asumme lounais- englannin ihanalla(?) maaseudulla, pienessa sievassa ja sisaanlampiavassa(!) kylassa.

Suomessa tosi kauan sitten valmistuin perushoitajaksi, hoitoalan hommissa en ole ollut sitten lasten syntyman ja koti-aitina olo kypsentaa totaalisesti.

Opiskelen avoimessa yliopistossa (Open University) sosiaali ja terveystieteen kandiksi, viela noin 1 ja 1/2 vuotta jaljella. Unelmoin paivasta, jolloin joku uskaltaisi minut taas tyollistaa, rutisen yksinaisyytta ja syksyn ankeutta. Ihmettelen, kuinka en ole juuri ollut muihin ulko-suomalaisiin yhteydessa. Eihan niihin taalla korvesssa tormaa...

Mietin toisinaan Suomeen paluuta, mutta tokkopa sieltakaan toita loytyisi. Yleisesti ottaen karsin jonkinlaisesta keski-ian kriisista.

Menossa Suomeen loppukuusta muutamaksi paivaksi aitia katsomaan ja ihmettelen, etta kuinka kylma siella mahtaa olla. Olen ollut viimeksi Suomesssa marraskuussa vuonna -93. Yleensa kaymme kesalomalla.

Olisi ihan hirvean mukava kuulla muista Suomalaisista, varsinkin, jos olet ollut taalla jo vahan pitempaan ja enemman tai vahemman vakituisesti...
Back to top

IP Logged
flower
Global Moderator

Reply #62 - 04.11.2009 at 19:17:27

Laita Henriette tuonne Aihe on vapaa-palstalle viestia jossa kerrot tarkemmin missa pain asut, niin varmaan loytyy suht lahettyvilta muita suomalaisia jotka ovat halukkaita vaihtamaan kuulumisia ja vaikka tapaamaankin.
Back to top

IP Logged
henriette
YaBB Newbies
*

Reply #63 - 05.11.2009 at 09:18:56

No, kiitos vaan kukkaselle neuvoista. Taytyy kokeilla tuota sitten.
Back to top

IP Logged
Muori
YaBB Newbies
*

Reply #64 - 24.11.2009 at 17:52:42

Olen henkisesti siina kaksvitonen, vaikka passi vaittaakin minun lahestyvan muorivuosia. Englannissa olen ollut jo kuusitoista vuotta, aluksi Lontoossa ja viimeiset 12 M25 paremmalla puolella. Paivat tuskailen tyoelamassa, vapaa-aikana puuhastelen kaikenlaista kasillani ja olen aktiivi paikallisessa Suomikoulussa.

Perhetta minulla on mies ja kissa.
Back to top

IP Logged
1lyyli
God Member

Reply #65 - 11.07.2010 at 11:42:03

Rekkasin itseni uudestaan, kun olin näköjään lakannut olemasta  Huh

Huhuilin täällä aiemmin neuvoja kissojen ja auton tuomisesta maahan, ennen muuttoa siis...
Nyt ollaan täällä oltu kolmisen viikkoa Readingissä (taipuuko se noin suomeksi?), auto jäi suomeen ja kissat on onnellisesti mukana!
Olen siis nelikymppinen , naimisissa ei-suomalaisen miehen kanssa, toinen lapsi on jo aikuinen ja jäikin suomeen, toinen on teini ja raahattiin vastoin tahtoaan tänne vieraaseen maahan... (saa laittaa neuvoja, miten vastahakoisen teinin saisi motivoitua hieman edes yrittämään. Eihän se tuolla asenteella saa yhtään ystävää)
En ole ennen asunut ulkomailla, joten kaikki on minulle täysin uutta ja ihmeellistä  Smiley
Reading ainakin tuntuu olevan todella mukava paikka ja nämä lämpimät säät tietenkin ovat olleet tervetulleet, tietäisipä vielä mihin voisi mennä pulahtamaan, ehkäpä Thamesiin?
Back to top

IP Logged
flower
Global Moderator

Reply #66 - 11.07.2010 at 17:01:48

1lyyli, laita nyt tuonne 'muutto UK:hon' osioon kertomus siita miten kissojen maahantuonti sujui! Nythan taalta havisi puolen vuoden verran viesteja mutta tuosta aiheesta kysyttiin yhdessa vaiheessa jatkuvasti.

Varmaan teinilla kestaa aikansa sopeutua jos kerran muutto oli vastentahtoista, mutta kylla se siita varmaan syksyn mittaan kun ehtii asettua kouluun ja rupeaa sielta kautta saamaan kavereita.
Back to top

IP Logged
1lyyli
God Member

Reply #67 - 12.07.2010 at 10:43:22

flower wrote on 11.07.2010 at 17:01:48:
1lyyli, laita nyt tuonne 'muutto UK:hon' osioon kertomus siita miten kissojen maahantuonti sujui! Nythan taalta havisi puolen vuoden verran viesteja mutta tuosta aiheesta kysyttiin yhdessa vaiheessa jatkuvasti.

Varmaan teinilla kestaa aikansa sopeutua jos kerran muutto oli vastentahtoista, mutta kylla se siita varmaan syksyn mittaan kun ehtii asettua kouluun ja rupeaa sielta kautta saamaan kavereita.

Uskon että on kissojen tuonnista kyselty, on se sen verran monimutkaista! Lopultahan se sujui kyllä ihan hyvin, vaikka välillä meinasi usko loppua, varsinkin kun kissat eivät pitäneet boxeissa olemisesta lainkaan!
Teinillä alkaa onneksi pre-sessional course jo kuukauden päästä, jossa varmaan tapaa jo muita ulkomaalaisia, joten peukut pystyyn että hän on siinä vaiheessa hieman loiventanut mielipiteitään tästä maasta (tällä hetkellä sen tietää jo uudet naapurimmekin, että mitä mieltä hän on, mikä on hieman noloa...  Roll Eyes
Back to top

IP Logged
jellona
God Member

Reply #68 - 12.07.2010 at 10:50:34

Onko mahdollista laittaa teinia paikalliseen tyttojen jalkapallo joukkueeseen tms seuraan? Urheilun kautta ma sain aina uudet kaverit kun muutimme koulua/ kaupunkia/ maata/ mannerta
Back to top

IP Logged
1lyyli
God Member

Reply #69 - 12.07.2010 at 12:16:27

No ei oikeen kun hän ei ole tyttö....  Grin Grin Grin
Mutta joo, jonkinlainen harrastus olisi varmasti hyväksi, pelkäänpä pahoin ettei urheilu paljon innosta, on enemmän sellainen tietokoneen kanssa kyhjöttävä tapaus. Naapurin ukko ehdotti jo kanoottiretkeä, poika oli aika kauhuissaan koko ajatuksesta  Cheesy
Naapurit tuntuvatkin olevan täällä paljon sosiaalisempia kuin suomessa...
Back to top

IP Logged
jellona
God Member

Reply #70 - 12.07.2010 at 12:29:49

Hupsista!

No, pelaako se bilista? Seuraavan kerran kun olette pubissa pistakaa nimi tauluun ja siita vaan pelaamaan?

Tai sitten antaa vaan olla tietokoneen aaressa. Kylla viimeistaan koulussa tulee niita kavereita!
Back to top

IP Logged
MikkoAN1
God Member

London E1
Reply #71 - 12.07.2010 at 13:53:29

jellona wrote on 12.07.2010 at 12:29:49:
No, pelaako se bilista? Seuraavan kerran kun olette pubissa pistakaa nimi tauluun ja siita vaan pelaamaan?

Tai sitten antaa vaan olla tietokoneen aaressa. Kylla viimeistaan koulussa tulee niita kavereita!

Hehheh, voin kuvitella kun aiti vie kaverinsa taakseenjattanytta pahimmassa teiniangstissa viruvaa poikaa pubiin bilista kavereitten loytamiseksi pelaamaan 'koska niksipalstalla ehdotettiin'...

Jos kavereita on loytyakseen, niin koulusta sitten viimeistaan - aitien mahdolliset keinot on aikalailla nollassa.
Back to top

IP Logged
jellona
God Member

Reply #72 - 12.07.2010 at 14:13:29

Ma oon sen verran seksisti etta ajattelin pojan pelaavan bilista isansa kanssa. Mulle oli ainakin kova juttu menna faijan kaa pelaamaan!

Jos ei muu auta: World of Warcraft

Grin
Back to top

« Last Edit: 12.07.2010 at 14:13:51 by jellona »  
  IP Logged
1lyyli
God Member

Reply #73 - 12.07.2010 at 16:25:38

MikkoAN1 wrote on 12.07.2010 at 13:53:29:
jellona wrote on 12.07.2010 at 12:29:49:

Hehheh, voin kuvitella kun aiti vie kaverinsa taakseenjattanytta pahimmassa teiniangstissa viruvaa poikaa pubiin bilista kavereitten loytamiseksi pelaamaan 'koska niksipalstalla ehdotettiin'...

Jos kavereita on loytyakseen, niin koulusta sitten viimeistaan - aitien mahdolliset keinot on aikalailla nollassa.

Grin Grin Grin Grin
Juu, ehkä en rahaa sitä kanssani pubiin. Pelatkoon sitä wowia ihan rauhassa jossei kerran mikään kiinnosta...
Pistän kaiken toivoni kyllä siihen koulun alkuun ja että niitä kavereita löytyisi sieltä.
Kunhan korjaisi tuota asennettaan hieman vain... Roll Eyes
Back to top

IP Logged
1lyyli
God Member

Reply #74 - 12.07.2010 at 16:30:32

jellona wrote on 12.07.2010 at 14:13:29:
Ma oon sen verran seksisti etta ajattelin pojan pelaavan bilista isansa kanssa. Mulle oli ainakin kova juttu menna faijan kaa pelaamaan!

Jos ei muu auta: World of Warcraft

Grin

Olis varmaan ihan toimiva, mut ei ne pelaa kumpikaan biljardia. Wowia poika kyllä pelaa, ehkä hieman liiankin ahkerasti.
Back to top

IP Logged
Pages: 1 2 3 4 5 6
Send Topic Print