Welcome, Guest. Please Login
muurikka_banner
  News:
Visit YaBB today Wink
  HomeHelpSearchLoginRegister

Pages: 1 2 3 4 5 6 
Send Topic Print
Re: Esittaytyminen (Read 4059 times)
MikkoAN1
God Member

London E1
Re: Esittaytyminen
Reply #75 - 12.07.2010 at 16:46:25

1lyyli wrote on 12.07.2010 at 16:25:38:
Kunhan korjaisi tuota asennettaan hieman vain... Roll Eyes

Kuuluu teini-ikaan, ika parantaa jos on parantuakseen.
Back to top

IP Logged
Anvil
YaBB Newbies
*

Reply #76 - 13.07.2010 at 10:09:42

Tuttuakin tutumpaa! Muutimme Englantiin esikoisen (poika) ollessa 15. Myös meillä oli erittäin vastentahtoinen muuttaja. Teimme sen virheen, että muutimme Englantiin jo viisi viikkoa ennen koulun alkua, joten teinillä ei ollut mitään muuta tekemistä kuin olla kotona isän, äidin ja pikkusiskon kanssa. Jep, tosi huono juttu. Neljä vuotta myöhemmin Englannista Suomeen muutti isä, äiti ja pikkusisko. Esikoinen jäi Englantiin, jossa on nyt asunut jo yhteensä 10 vuotta. Välillä kävi Suomessa armeijan, mutta Englannista häntä ei enää pois saa. Helpolla tähän ei päästy, mutta nykyään kaikki ovat tyytyväisiä. Eikä vähiten se entinen teini. Englannissa viettämämme neljä vuotta ovatkin lopulta osoittautuneet yhdeksi parhaista jaksoista elämässämme. Suurena apuna sopeutumiseen oli koulu tiukkoine määräyksineen ja koulupukuineen sekä kaverit, joita tuli ensin koulun myötä ja sitten myöhemmin myös koulun ulkopuolelta. Olen myös tyytyväinen siitä, että pidin pääni ja raahasin pojan yhteen tapaamiseen parin muun suomalaisperheen kanssa. Näistä kahdesta perheestä tulikin meille todella läheisiä ystäviä. Kerran kuussa järjestimme lapsille (yhteensä viisi nuorta) lanit. Tapasimme vuorotellen kunkin kotona, lapset kantoivat tietokoneet mukanaan (silloin ei vielä ollut läppäreitä kellään) ja me aikuiset vietimme yhdessä iltaa nuorten pelaillessa. Jossain vaiheessa aikuiset siirtyivät koteihinsa nukkumaan ja nuoret pelasivat yleensä melkein läpi yön. Seuraavana päivänä nuoret haettiin kotiin ja seuraavan kerran tavattiin taas porukalla kuukauden päästä. Nykyään esikoinen tekee unelmatyötään ohjelmoinnin parissa. Silloin alkuaikoina joskus nauroimme, että niin siinä varmaan käy, että kun Suomeen lähtö koettaa, ei poikaa enää saada mukaan. Mutta ikimaailmassa en olisi uskonut, että niin siinä ihan oikeasti lopulta käy. Joten toivotan sinulle ja perheellesi tsemppiä, asioilla on kuitenkin lopulta tapana järjestyä.
Back to top

IP Logged
1lyyli
God Member

Reply #77 - 13.07.2010 at 10:31:21

Kiitos anvil todella paljon rohkaisevasta kertomuksestasi, siinäpä on hyvä esimerkki siitä, miten teinit ei aina tajua omaa parastaan ja mieli kyllä muuttuu iän karttumisen myötä!  Smiley
Meillä mies on koko ajan sanonut teinille, että kun olet vähän aikaa asunut täällä, et varmasti edes halua pois.
Minua on enemmän epäilyttänyt, että oliko tämä nyt virheliike just pahimmassa teini-iässä muuttaa tänne (äidit vaan on sellaisia, että kuvittelee tekevänsä jatkuvasti virheitä). Mies on vakuuttanut minulle, ettei A-levelin suorittaminen englannissa ole ennenkään ollut kenellekkään pahasta, mikä varmasti on totta... Cheesy
Back to top

IP Logged
Anvil
YaBB Newbies
*

Reply #78 - 13.07.2010 at 10:48:09

Kyllähän se vaikeinta murrosikää elävän vieminen vieraaseen maahan asumaan on varmaan melkein pahinta, mitä lapselleen voi tehdä. Nyt vuosien mittaan olemme moneen otteeseen jutelleet noista ajoista ja poika on jo aikoja sitten myöntänyt, että muutto oli ehdottomasti oikea ratkaisu. Nykyään meillä on erittäin hyvät välit, eivätkä välit onneksi katkenneet tyystin ihan niinä huonoimpinakaan hetkinä. Laitoin juuri pojalle viestiä jossa lainasin osia kirjoituksistasi. Tässä hänen vastauksensa: "Huh huh kun rupesi naurattamaan, sita en tieda etta minka takia kuulostaisi tutulta en mina ainakaan tieda ketaan tietokone norttia keta olisi tanne raahattu vastoin tahtoaan joka olisi ilmaissut mielipiteitaan aanekkaasti..." Niipä niin, ihan kuin pojastani olisit kirjoittanut. Toivon tosiaan, että näistä kirjoituksistani on sinulle hyötyä. Itsekin olisin kaivannut silloin kymmenen vuotta sitten jotain rohkaisua. Tai kristallipalloa, joka olisi kertonut, että vaikeistakin ajoista selvitään. Oikein hyvää kesää koko teidän perheelle ja pojalle terveisiä Smiley

Back to top

IP Logged
1lyyli
God Member

Reply #79 - 13.07.2010 at 11:01:46

Kiitos, todellakin on helpottavaa kuulla positiivisia kertomuksia ja hauska kuulla poikasi kommentti asiaan  Grin
Pakko ottaa vain sellainen asenne, että kyllä se siittä suttaantuu ja eteenpäin sano mummo lumessa vaimitensemeni.
Eikähän se Suomi mihinkään häviä, jos kaikki todella menee päin prinkkalaa, niin pääseehän sinne aina takaisin! me kun ei olla mitenkään päätetty, että ollaanko vuos, kaks vai jäädäänkö lopullisesti... Lähdettiin vähän sillä asenteella suomesta että myytiin kaikki talot ja autot ja otettiin kaikki irtain mukaan, mitään ei varastoitu....ainakin toivoisin että oltaisiin se pari vuotta jotta poika saisi sen A-levelsin suoritettua täällä kokonaan, koska uskon että siitä on hyötyä jatkossa sitten, vaikka päätyisikin suomalaiseen yliopistoon.
Back to top

IP Logged
Mrs.C
YaBB Newbies
*

Reply #80 - 14.07.2010 at 14:01:23

Helsbels tassa hei  Wink Mulla on ollut kirjautumisvaikeuksia, ehka palsta tietaa jotain mita mina en, eika siten ole paastanyt mua sisalle pitkaan aikaan....
Back to top

IP Logged
Emmz83
YaBB Newbies
*

Reply #81 - 16.07.2010 at 11:13:44

Muakaan ei päästetty sisälle vanhalla nimimerkillä joten tein uuden ja tämä toimii Smiley Jos ihmisiä Southend-on-Sean lähistöllä niin ottakaa rohkeasti yhteyttä ja tutustutaan!
Back to top

IP Logged
FinnMom
YaBB Newbies
*

Reply #82 - 03.08.2010 at 20:02:16

Hei kaikille Smiley

Olen ihan uusi täällä. 29v. perheenäiti Itä-Suomesta, yksi lapsi (2,5v.) Kiss Mies (33v.) alottaa ohjelmointiopinnot tänä syksynä Joensuussa ja hänen kansainvälinen vaihto/harjottelu olisi tarkotus suorittaa Lontoossa. Parin vuoden päästä olis tarkotus olla siellä kulmilla  Wink

Itse rakastuin Lontooseen ja englantilaiseen kulttuuriin (paitsi jalkapalloon!) v.-96, kun 16-vuotiaana oli leirikoulussa Lontoossa. Kotona kokkailen englantilaista ruokaa aina kun sille päälle satun ja olen tainnut lukea kaikki Lontoota käsittelevät kirjat tämän peräkylän kirjastosta  Tongue Miehen kanssa oltiin Edinburghissa häämatkalla 2006 ja lomalla Lontoossa viime kesänä  Cool  En vaan saa tarpeekseni  Grin

Viestit Lontoossa asuvilta lapsiperheiltä ovat oikein, oikein tervetulleita  Smiley

t. FinnMom l. Mia

PS. Olen innokas käsitöiden tekijä ja miulta saa "tilata" esim. villasukkia ja -lapasia niin lapsille kuin aikuisillekin. Olen kuullut, että Englannista ei saa kunnon villavaatteita lapsille ja mielelläni niitä kohtuu korvauksesta teen, jos joku vaan tarvitsee (langat + 5-10€).
Back to top

IP Logged
Empzar
YaBB Newbies
*

Reply #83 - 22.08.2010 at 11:38:44

Emppu, 25-vuotias valokuvauksen opiskelija Savosta (tai no tämänhetkinen sijoitus, alkujuuret on pohojammaalla). Toisen vuoden opiskelija, joka valmistuu vajaan kahden vuoden päästä. Kolmantena vuonna oleva työharjoittelujakso (studiokuvaus, 2kk) olisi tarkoitus suorittaa Skotlannissa, todennäköisesti (ja lähes varmuudella) Edinburghissa. Harjoittelupaikkaa ei vielä ole, mutta hommaan sen tässä ensikevään puolella, kun selviää hieman sen kolmannen vuoden opiskelukuviotkin sitten.

Paljon ei näytä Edinburghista olleen täällä keskustelua, lähinnä vain siitä suuresta Lontoosta, mikä tietenkin on hieman säälikin. Aiemmin olen käynyt Lontoossa, Coventryssa, Blackpoolissa, Glasgowissa ja Birminghamissa, nyt sitten tosiaan pitäisi uskaltaa asua se 2kk Edinburghissa. (Ja jos intokärpänen iskee, niin miksei sinne voisi muuttaakin valmistumisen jälkeen, ei mikään mahdoton ajatus...) Aiemmat reissut ovat olleet max 1,5 vkoa, joten aika kova hyppy siihen kahteen kuukauteen sitten.  Huh

Reilun vuoden aikana pitäisikin siis selvittää kaikki mahdollinen (ja tietenkin hommata se harjoittelupaikka) mitä tuohon 2 kuukauden asumiseen liittyy/on liittymättä. Asuntoja ollaan katseltu vähän jo (ja sitä hintatasoa, yhteensä meitä on lähdössä 3-4, joista kaksi opiskelijaa), mutta silti sitä maalaa niitä kuuluisia piruja seinille kun pelkää kaiken menevän päin mäkeä.  Grin

Jos jollain on jotain hyviä ideoita siihen Ediläiseen asumiseen, kuvausstudioon (taikka tarjota jopa paikkaa semmoisesta!), niin otetaan vastaan. Hirvittää ja innostaa samaan aikaan, mutta niin varmasti kaikkia muitakin tässä tilanteessa jossain vaiheessa olleita. Smiley
Back to top

IP Logged
Elovena
YaBB Newbies
*

London N5
Reply #84 - 12.09.2010 at 16:35:45

Olen 27-vuotias jatko-opiskelija Helsingistä. Muutin juuri Lontooseen aussi-britti avopuolisoni kanssa. Asustelen shishojen kansoittamassa Marylebonessa. Kirjoitan väitöskirjaani, nautin bändikeikoilla käymisestä, matkustelusta ja filosofoinnista viinin äärellä. Rakastan mansikkapirtelöitä, kuumia kesäpäiviä ja parfyymin ja tupakantuoksuisia suurkupungin katuja. Olen uskollinen Chardonnay-tyttö.
Back to top

IP Logged
Jenna
YaBB Newbies
*

Reply #85 - 15.09.2010 at 20:54:42

Moikka! Olen kohta 28-vuotias tyttönen Brightonista  Smiley Olen asunut täällä vasta muutaman viikon, mutta tykkään paikasta kovasti. Muutin tänne töiden perässä, joten käytännön asiat on järjestyneet yllättävänkin helposti, kun on tunnettu työnantaja avittamassa mm. NI-numeron ja pankkitilin kanssa. Ainakin vuosi olisi tarkoitus täällä asustella, sen jälkeen varmaankin suuntaan taas jonnekin ihan muualle. Ellei nyt käy niin, että rakastun tähän paikkaan niin totaalisesti, että jään tänne pysyvästi.
Back to top

IP Logged
tellu97
God Member

Reply #86 - 15.09.2010 at 21:05:45

Jenna, Brighton oli syynä siihen, että siellä yhden kesän nuorena vietettyäni muutin tänne Englantiin aika paljon vanhempana... Ja edelleen käyn Brightonissa usein, jopa sen talon edessä, jossa silloin sen kesän vietin... (ohhoh, tulipa tässä fiilisteltyä  Roll Eyes  ...)
Joko olet käynyt Brightonin Suomi-baarissa?
Back to top

IP Logged
sirri
Senior Member

Reply #87 - 16.09.2010 at 00:02:13

^ sama tarina! melkein. brighton on ihana.
Back to top

IP Logged
Jenna
YaBB Newbies
*

Reply #88 - 18.09.2010 at 15:47:38

Joo, mäkin kyllä tykkään Brightonista tosi paljon. Ja Suomi-baari Northern Lights on tullut jo tutuksi  Wink

Jos muuten tellu tai sirri (tai kuka vaan) olette joskus Brightonissa päin, niin mulle saa laittaa viestiä, mut saa erittäin helposti houkuteltua esim. pubiin muutamille drinkeille Smiley
Back to top

IP Logged
Basiclaura
YaBB Newbies
*

Re:Esittäytyminen
Reply #89 - 27.10.2010 at 19:36:36

21-vuotias tamperelainen

Muutin Manchesteriin 2kk sitten töiden perässä, ja työskentelen tällä hetkellä toimistossa ja ihmettelen maailmanmenoa. Kova reissaamaan ja pitämään hauskaa.

En tunne vielä oikein ketään täältäpäin ja  olisi kiva käydä kahvilla/shoppailemassa/bilettämässä tms..

Joten ota yhteyttä ! Smiley

t.Laura
Back to top

IP Logged
aninen
YaBB Newbies
*

I am not antisocial,
I am just Finnish.

St Albans
Reply #90 - 06.11.2010 at 13:06:45

Olen 24-vuotias entinen pikkukylän tyttö Savon sydämestä.

Muutamien suomalaisten kaupunkien ja kylien kautta kiertäen löysin itseni Lontoon nurkilta, oikeammin Hatfieldistä, Hertfordshiresta.

Opiskelen University of Hertfordshiressä suomalaisen poikaystäväni kanssa ja nyt alkusyksystä muutimme St Albansiin. Smiley

Vietimme viime vuoden vaihto-oppilaina Kaliforniassa ja nyt suoritamme viimeistä undergraduate vuottamme yliopistossa.

Saa nähdä mihin virta seuraavaksi vie, onko edessä muutto uudelle mantereelle, jäämmekö Britteihin vai palaammeko Suomeen. Elämme jännittäviä aikoja.

Keitäs muita suomalaisia löytyy St Albansista? Smiley

Terkuin,

Anni
Back to top

IP Logged
Kevin M
YaBB Newbies
*

Reply #91 - 20.11.2010 at 17:49:26

Tervehdys. Olen nelikymppinen miehenalku  Smiley Surreysta. Surreyssa/Lontoon alueella vietettyja vuosia takana kymmenen (opiskeluaikana 5v ja nyt 5v). Nyt taloussuunnittelijana isohkossa kv firmassa. Onko muuten talla palstalla Surreyssa (Guildford-Woking) asuvia suomalaisia? Olisi kiva vaihtaa kuulumisia. t. Keke
Back to top

IP Logged
Kattis81
YaBB Newbies
*

Reply #92 - 08.12.2010 at 12:48:13

Olen 29 v Tuusulan kasvatti ja olen asustellu Briteissa vahan siella sun taalla vuodesta 2002. Tulin tanne aikoinaan opiskelemaan yliopistossa ja samaa rataa jatkan edelleen. Nyt on kierroksissa kolmas yliopisto ja vaitoskirja luonnontieteiden parissa. Muutin pari vuotta sitten tanne Blairgowrien kylaan Taysiden takamaille Skotteihin ja vietan aika rauhallista elamaa Walesilaisen avopuolison kanssa tehden loputonta remonttia ja samoillen pitkin ylamaiden lohijokia tutkimusharveleitteni kanssa.
Back to top

IP Logged
Jensku_k
YaBB Newbies
*

Reply #93 - 13.12.2010 at 01:39:56

Kohta 30-v. tyttonen Ita-Hameesta. Tulin Luoteis-Englantiin vuodeksi tyoskentelemaan pubissa 6 vuotta sitten ja loysin poikaystavani jonka kanssa olen ollut yhdessa nyt 5 ja 1/2 vuotta.

Olen nykyisin hotellin respassa toissa, tykkaan pubeissa kaymisesta, lukemisesta ja koti-illoista.

Tapaisin mielellani muita taalla pain asuvia suomalaisia koska kaymme Suomessa vain kerran vuodessa yleensa. Kavimme ensimmaista kertaa Lontoossa viime viikonloppuna ja kavimme laulamassa kauneimpia joululauluja suomalaisella merimieskirkolla  kun se sattui samalle viikonlopulle. Tuli todella jouluinen mieli Smiley
Back to top

IP Logged
Elina A.
YaBB Newbies
*

Reply #94 - 28.12.2010 at 19:07:21

Jo nimimerkistäkin voinee päätellä etunimen näin ihan ensialkuun. 20 something, residenssi tällä hetkellä Porvoossa, miesystävän vuoksi tulee vierailtua Lontoon itäpuolella yhä vain tiheämpään tahtiin. Rakastan erilaisia kieliä ja kulttuureja, myös ruoanlaitto on silloin tällöin jopa ihan mukiinmenevää. Luonteeltani olen melko sosiaalinen ha avoin. Kun taas seuraavaksi tulee Englantiin, olisi mukava vaikka törmäillä alueen muihin suomalaisiin! Jos asiat näin jatkuvat, enköhän minäkin niillä nurkilla tule asumaan hieman pysyvämmin.

Wink
Back to top

« Last Edit: 28.12.2010 at 20:06:58 by Elina A. »  

I'm selfish, impatient, & a little insecure. I make mistakes, I am out of control, & at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.
  IP Logged
BB-isä
YaBB Newbies
*

Reply #95 - 06.01.2011 at 22:28:41

Estittäydynpä minäkin. Nimimerkki BB-isä tulee kaupunginsasta (Bloomsbury, Lontoo), jossa olen koti-isänä seuraavat puolisen vuotta kahden lapsen (6v. poika ja vähän alle 1v. tyttö) kanssa. (se oikea BB on tuttu lähinnä lööpeistä   Grin). Vaimo on päivät töissä yliopistolla (LSE), jossa on tutkijavaihdossa Helsingin lipastosta.

Tarkoitus on löytää suomenkielistä seuraa tuolle eskari-ikäiselle, sillä kun ei englanti vielä oikein luista. Lisäksi pitää kokeilla palstaa kaikenlaisen avun ruinaamisessa  Cool. (Lastenhoito ja polkupyörä tulee ensin mieleen)
Back to top

IP Logged
Eulalia
God Member

London
Reply #96 - 07.01.2011 at 11:53:33

Tervetuloa kaikille uusille! Kiva saada uusia keskustelijoita  Wink

Olet BB-isä varmaan jo tietoinen merimieskirkon toiminnasta ja tenaville järjestetystä pallero kerhoista?

Elina A - Missä päin itäistä Lontoota vierailet? Itse asun SE Lontoossa, mutta ystäviä ja työpaikka idässä toisella puolella jokea ja voidaan hyvin "törmäillä".
Back to top

Those are my principles. If you don't like them I have others. (Groucho Marx)
  IP Logged
BB-isä
YaBB Newbies
*

Reply #97 - 07.01.2011 at 22:15:41

Kiitos Eulalia! Merimieskirkko on tiedossa ja huomenna on tarkoitus suunnata sinne.
Back to top

IP Logged
finnglish
YaBB Newbies
*

Reply #98 - 08.02.2011 at 11:18:15

Heipparallaa kaikille ja aurinkoista kevättä!

Olihan mukava löytää tällaisen foorumin olemassaolo  Smiley
Olen Wirralissa asusteleva, 38-vuotias naisihminen. Asunut Englannissa olen nyt pian 10 vuotta (Surrey, Kent, Dorset) ja naimisissa englantilaisen miehen kanssa. Perheeseemme kuuluu ihana pieni mies, 15kk, jota nyt hoitelen kotona.

Onkohan täällä ketään Wirralissa asustelevaa, tai edes lähiseutuvilla??
Back to top

IP Logged
Lottie
YaBB Newbies
*

Reply #99 - 11.04.2011 at 14:31:05

+30, IT alan ammattilainen Newcastlesta.
Back to top

IP Logged
Pages: 1 2 3 4 5 6 
Send Topic Print