Welcome, Guest. Please Login
visit Finn-Guild website
  News:
YaBB is sponsored by XIMinc!
  HomeHelpSearchLoginRegister

Pages: 1
Send Topic Print
Valuutan vaihto punnista euroihin (Read 208 times)
FinnKiwi
YaBB Newbies
*

Valuutan vaihto punnista euroihin
28.07.2011 at 21:47:52

Missa on halvinta vaihtaa puntia euroiksi? Joskus vaihdan lentokentalla, joskus Barclaysissa tai Post Officessa, mutta nyt tuli mieleen etta ois hyva selvittaa mista saa parhaan diilin  Shocked
Back to top

IP Logged
plonti
God Member

Re: Valuutan vaihto punnista euroihin
Reply #1 - 28.07.2011 at 22:07:03

Ma kattelin tuossa eilen pikaiselta etta postista ainakin mun haun mukaan on halvinta.
Back to top

A shot in the glass is better than one in the ass!
  IP Logged
marianne
YaBB Newbies
*

Reply #2 - 29.07.2011 at 06:47:35

Niin minakin luulin.. kaytannossa sun taytyy tilata ja maksaa valuutta netissa ja kayda hakemassa se postitoimistosta pari paivaa myohemmin.
Back to top

IP Logged
mariax
God Member

Reply #3 - 29.07.2011 at 07:37:05

Mulla onnistui up to 500 punnan suuruiset vaihdot Postissa aina ihan vaan sisaan kavelemalla. Kannattaa kysya ellei ole kyse ihan hirveista summista.
Back to top

When I do good, I feel good; when I do bad, I feel bad, and that is my religion.
-Abraham Lincoln-
  IP Logged
tellu97
God Member

Reply #4 - 29.07.2011 at 07:39:40

Samoin minä olen vaihtanut postissa valuuttaa, enkä ole joutunut koskaan tilaamaan etukäteen tai odottamaan.
Back to top

IP Logged
Marita
God Member

Reply #5 - 29.07.2011 at 07:41:16

Mä vaihdan nykyisin hyvin vähän käteistä ja sen sijaan mulla on FairFx:n ennalta euroilla ladattava Mastercard. Olen ollut tosi tyytyväinen ja niillä on hyvä kurssi. Käyttö ei maksa mitään. Vain käteisen nostosta rahastetaan 1.50 kerralta. Toimii ostoksissa siellä missä Mastercard käy kuten luottokorttikin. Normaalisti niillä on rekisteröintimaksu just alle kympin mutta itse sain sen aikoinaan ilmaiseksi menemällä, oliko Moneysupermarketin kautta. Nykyisin saan itse joskus koodeja, joita käyttämällä muutkin voivat saada kortin ilmaiseksi.

Muuten halvinta on yleensä etukäteen tilattu valuutta. Itse viime vuonna taisin tarkistaa ja sain halvimman diilin (kun en vaihda satoja euroja) Travelexilta. Tilasin netissä ja hain terminaalissa. Pari päivää sitten kun jonotin postissa, katsoin niiden sen päivän kurssin, joka taisi olla jotain 1.05. Samana päivänä FairFx:n kortille ladattavien eurojen kurssi oli 1.116.
Back to top

IP Logged
marianne
YaBB Newbies
*

Reply #6 - 16.08.2011 at 09:27:42

Kylla postista saa kavelemalla sisaan vaihdettua valuuttaa, mutta tilaamalla ne netista ja hakemalla pari paivaa myohemmin saa paremman kurssin. Katsoin itse netista kurssin ja kun kyselin postista miksen saa lyseisella kurssilla sielata vaihdettua rahaa, he selittivat taman menetelman, tilaamalla ne etukateen he eivat saa kasittely kuluja.
Back to top

IP Logged
Specs
YaBB Newbies
*

Portsmouth
Reply #7 - 20.08.2011 at 11:27:22

Riippuu summasta. Itse vaihdan 1500-2000 £ silloin talloin ja parhaimmat kurssit olen saanut  Best Foreign Exchangelta tai Bupalta.
Best Foreign Exchange toimii aivan loistavasti, kunhan olet rekisteroitynyt (eli joudut lahettamaan kopion passista ja jonkun Utility -laskun niille) niin rahat tulevat kuriirilla kotiisi parin paivan sisalla. Erinomainen palvelu!
Kay kurkkaamassa tuolta http://travelmoney.moneysavingexpert.com/holiday-money/

Lentokenttaa en kylla suosittele rahan vaihtoon, vaihdoin kerran ja kurssi oli jarkyttavan huono vaihtopalkkioneen..
Back to top

IP Logged
Marita
God Member

Reply #8 - 20.08.2011 at 11:53:02

Specs wrote on 20.08.2011 at 11:27:22:
Riippuu summasta. Itse vaihdan 1500-2000 £ silloin talloin ja parhaimmat kurssit olen saanut  Best Foreign Exchangelta tai Bupalta.
Best Foreign Exchange toimii aivan loistavasti, kunhan olet rekisteroitynyt (eli joudut lahettamaan kopion passista ja jonkun Utility -laskun niille) niin rahat tulevat kuriirilla kotiisi parin paivan sisalla. Erinomainen palvelu!

Lentokenttaa en kylla suosittele rahan vaihtoon, vaihdoin kerran ja kurssi oli jarkyttavan huono vaihtopalkkioneen..

Tuo vaihtomäärä on varmaan enemmän kuin koko mun vuoden Suomi-lomien budjetti  Grin
Back to top

IP Logged
Agatha
God Member

Reply #9 - 20.08.2011 at 14:39:14

Marita wrote on 20.08.2011 at 11:53:02:

Tuo vaihtomäärä on varmaan enemmän kuin koko mun vuoden Suomi-lomien budjetti  Grin

Niinpä, en mäkään ole jaksanut muutaman satasen takia kauheasti selvitellä missä on paras kurssi, ennemmin vaihdan siellä missä on kätevintä. Mutta jos vaihtaisin tommosia summia niin alkaisia varmaan jo kiinnostaakin  Smiley
Back to top

IP Logged
Safiiri
Junior Member
**

Poole
Reply #10 - 27.09.2011 at 20:13:01

Marks & Spencerin valuutanvaihtopiste on vielä postitoimistoakin parempi. Joka paikassahan ne sanoo että commission free mutta sitten se kurssi on kuitenkin vähän erilainen joka paikassa.

Minä en oo enää vaihdellut puntia euroihin pitkään aikaan vaan käytän Englantilaista pankkikorttiani Suomessa ja otan tukun euroja suomalaisesta pikapankista. Sitä en oo koskaan laskeskellut tuleeko se halvemmaksi vai kalliimmaksi. Tietääko kukaan?

Mulla ois toinenkin kysymys mitä oon ihmetellyt: Kummassa maassa kannattaa vaihtaa eurot punniksi?

Sukulaiset aina silloin tälloin antaa euroja lahjaksi ja yleensä olen tuonut ne mukanani tänne ja sitten vaihtanut täällä MUTTA viime jouluna sain ison tukun ja kurssi oli tosi huono niin oisin hävinnyt vaikka kuinka paljon niin päätin etten vaihdakaan niitä vaan pidän ne seuraavaa Suomen/Euroopan matkaa varten.

Mietinkin että kannattaisko eurot mieluummin vaihtaa punniksi jo Suomessa kun Suomessa sitä "ostetaan" puntia mutta täällä Englannissahan sitä "myydään" euroja vai miten se nyt menikään  Huh
Back to top

terhisoittaa   IP Logged
flower
Global Moderator

Reply #11 - 27.09.2011 at 22:12:37

Tuosta pankkikortin kaytosta vs. kateisen ostamisesta oli juuri juttua jossain lehdessa, ja siina varoiteltiin etta monilla pankeilla on niin isot kulut kortin kaytosta etta tulee halvemmaksi vaihtaa valuuttaa. Eli kannattaa tutkia korttien ehdot. Nationwide ei veloittanut mitaan kuluja pankki/luottokortin kaytosta ulkomailla ja kaytinkin aina sita, mutta nykyaan ne veloittaa. Mun mies otti joitain vuosia sitten Post Office Visan sita varten etta ne ei ottaneet kuluja, voi olla ettei ne vielakaan veloita mutta en ole varma.

Itse en koskaan vaihda euroja punniksi, vaan saastan ne seuraavia matkoja varten.
Back to top

IP Logged
Tero
God Member

Reply #12 - 29.09.2011 at 08:50:40

MIssa helkkarissa kuljetat tollasia summia valuuttaa matkalla!! Alushousuissa?
Back to top

IP Logged
iiki
God Member

London SE1
Reply #13 - 29.09.2011 at 09:31:56

Mun pitääki muistaa vaihtaa vähän rahaa kun lähden suomeen. Ajattelin tosin vaihtaa ehkä viitisen kymppiä, lähinnä sen verran, että pääsen suomessa kentältä juna-asemalle, ja mahdollisesti jotain sämpylää ostettua. Tollasten pienten summien vaihto varmaan onnistuu ihan missä tahansa mitään etukäteen varaamatta? Mulla on lähellä sekä posti että pankki, ei taida paljon olla väliä missä käy viiskymppiä vaihtamassa euroiksi?
Back to top

On nii lysti notta ei saa lakkaamaha, ja ku lakkaa, rupiaa uurestansa!
  IP Logged
EJ
Senior Member

Reply #14 - 03.10.2011 at 06:50:13

iiki wrote on 29.09.2011 at 09:31:56:
Mun pitääki muistaa vaihtaa vähän rahaa kun lähden suomeen. Ajattelin tosin vaihtaa ehkä viitisen kymppiä, lähinnä sen verran, että pääsen suomessa kentältä juna-asemalle, ja mahdollisesti jotain sämpylää ostettua. Tollasten pienten summien vaihto varmaan onnistuu ihan missä tahansa mitään etukäteen varaamatta? Mulla on lähellä sekä posti että pankki, ei taida paljon olla väliä missä käy viiskymppiä vaihtamassa euroiksi?

Vaihda nyt varmuuden vuoksi 60 euroa.
Back to top

IP Logged
Marita
God Member

Reply #15 - 03.10.2011 at 07:08:27

FairFx:llä oli euron kurssi tänään vähän parempi kuin pitkään aikaan, joten latasin äsken vähän lisää kun täällä Suomessa nyt kuitenkin vielä viikon olen tämän jälkeenkin. Ja tänään menee rahaa kun systeri jätti ostoslistan, että noi kun ostat niin synttärilahja on hoideltu  Grin

Ja nyt meikämanne lähtee aamulenkille.
Back to top

IP Logged
Jennanne
Senior Member

Reply #16 - 05.10.2011 at 13:59:32

Mulla on suomalainen pankkitili viela kaytossa mutta aina jos tarvitsee ottaa rahaa sielta (esim menin ostamaan lapparia ja rahat oli suomen tililla, kiitos vanhempien, en kuitenkaan pystynyt maksamaan kerralla kaikkea vaan oli kulutusraja) joten kun oon pubissa toissa kaytan vaan PDQta ja se nayttaa silta etta kuluttaisin rahaa vaikka periaatteessa otan cash backia eika mene mitaan verotuksia. Sitten siirran rahat enkku tilille.

Viimeks suomeen mennessa otettiin kateista puntina mukaan ja mentiin mun paikalliseen op:hen ja muistaakseni maksuttivat 3.50€, laittovat rahat mun suomen tilille ja hyva oli niin. En kuitenkaan niin usein kay etta se mua haittaa jos vahan enempi maksaa.
Back to top

IP Logged
Pages: 1
Send Topic Print