Welcome, Guest. Please Login
Finn-Guild
  News:
YaBB is sponsored by XIMinc!
  HomeHelpSearchLoginRegister

Pages: 1 2 3 4 5 ... 9
Send Topic Print
Ilon aiheet 2/2012 (Read 2171 times)
iiki
God Member

London SE1
Re: Ilon aiheet 2/2012
Reply #50 - 14.02.2012 at 09:45:27

Mä olen ok, eivät käyneert käsiksi, mutta kaaduin, ja sattuu käteen todella paljon. Soitin just töihin, että en voi tulla tänään, kun lähden sairaalaan katsomaan josko saisin jotain kipulääkettä ja ottaisivat röntgenin. Yö oli tuskaisa, otin 5n maissa aamulla 2 x400mg buranaa, mutta ei mitään hyötyä. Ja jouduin nukkua paita ja rintsikat päällä, kun en saanut niitä pois illalla! Mies auttoi mua ennen töihin lähtöään. Ja, kohta sitten suihkuun, siitä ei varmasti tule yhtään mitään! Noh, jospa lekuri antais kunnon lääkityksen. Joudun varmaan olla pari pv töistä pois, mutta en mä voituoppeja pumpata, kun en saa edes kättä nostettua syliin!
Back to top

On nii lysti notta ei saa lakkaamaha, ja ku lakkaa, rupiaa uurestansa!
  IP Logged
Marita
God Member

Reply #51 - 14.02.2012 at 09:52:23

No kunhan nyt saat itsesi kuntoon ensin Iiki. Eiköhän se ole tärkeintä.

Sitten tuli mieleen joku ihme artikkeli kerran, jossa joku neuvoi kaikkia pikkukeinoja minne laittaa hätärahaa ja yksi oli kenkään.... ajatus seteleistä mun hikisten jalkojen alla ei kyllä houkuta mutta onhan se idea... toinen oli annettu italialaisten innokkaiden varkaiden varalta ja oli erillinen, salainen sisätasku housuissa. Mulla on yhdessä Barbour-ulkoilutakissa rintatasku, joka on sisäpuolella ja vetoketjullinen. Olen sitä joskus käyttänyt kännykkää ja avaimia ym. varten.
Back to top

IP Logged
MiniMinni
God Member

Reply #52 - 14.02.2012 at 09:57:36

Hyvä ystävä on kuin rintsikat, vaikea löytää, tukee oikeissa paikoissa ja on lähellä sydäntä.

Hyvää ystävänpäivää kaikille!
Back to top

The strongest people are not those who show strength in front of us but those who win battles we know nothing about.
  IP Logged
Marita
God Member

Reply #53 - 14.02.2012 at 10:03:25

MiniMinni wrote on 14.02.2012 at 09:57:36:
Hyvä ystävä on kuin rintsikat, vaikea löytää, tukee oikeissa paikoissa ja on lähellä sydäntä.

Mun tapauksessani ystävät ovat olleet helpompia löytää.  Wink

Miksi liivien valmistajat eivät tajua, että kaikki yläosastaan leveät eivät ole isorintaisia. Joudun aina ostamaan ympärysmitaltaan liian pienet ja jossain mun laatikoissa roikkuu niitä jatko-osia mitkä sitten ei tietenkään ole kivoja siellä selässä eikä niitä ole joka mallille omaansa vaan paria hassua väriä.  Mulle meinaan parhaiten sopii 40A ja niitähän ei löydy ainakaan kivan näköisinä. Yhdelläkin nettisivulla lähes kaikki 40A:t oli jotain rinnanpoistoleikkauksen jälkeen tarkoitettuja???? Höh! Joudun aina ostamaan 38A ja niitäkin on vähässä. Onneksi sentään Marksilla. Olen jopa miettinyt, että kirjoitan valmistajille, että mitä te oikein ajattelette!
Back to top

IP Logged
iiki
God Member

London SE1
Reply #54 - 14.02.2012 at 10:08:41

Mä olin eilen shoppailemassa, ja ostin rintsikat, mä en tiedä mun kokoa (siis kun ostan esim H&M ym, niin se vaihtelee tosi paljon), ja joudun aina raijata hirveän määrän koko valikoimaa koppiin Grin

Mä sain kaksi lahjaa valentines daynä mieheltä, se osti meille liput oopperaan, ja eilen sitten tilasi mulle uuden kindlen, kun olin siitä sen katoamisesta niin pahoillani. Ihana mies Smiley
Back to top

On nii lysti notta ei saa lakkaamaha, ja ku lakkaa, rupiaa uurestansa!
  IP Logged
Bee
Full Member

Reply #55 - 14.02.2012 at 10:17:34

Marita wrote on 14.02.2012 at 10:03:25:
 Mulle meinaan parhaiten sopii 40A ja niitähän ei löydy ainakaan kivan näköisinä. Yhdelläkin nettisivulla lähes kaikki 40A:t oli jotain rinnanpoistoleikkauksen jälkeen tarkoitettuja???? Höh! Joudun aina ostamaan 38A ja niitäkin on vähässä.

Koon 40A rinnakkaiskoot ovat 38B tai 42AA
40A:ssa ja 38A:ssa on siis erikokoinen se kuppiosa. Eli jos joka tapauksessa joudut ostaan 38 rinnanympäryksellä olevat liivit niin osta silloin B-kupit. Suurin osa naisistahan käyttää muuten vääränkokoisia rintaliivejä, kannattaa käydä ammattilaisella mittauttamassa oikea koko. Ja harva pysyy samankokoisena koko elämänsä ajan..
Back to top

IP Logged
Marita
God Member

Reply #56 - 14.02.2012 at 10:32:40

Kun on sekin kokeiltu... siis 38B. Näytti hyllyssä, ettei olisi iso mutta kun mun tissit on siihen B:hen liian pienet! Eli ei sovi! Ilmaa on välissä...
Back to top

IP Logged
Marita
God Member

Reply #57 - 14.02.2012 at 10:33:53

Ja siis niissä 38A ja 40A, joita olen sattunut löytämään, molemmissa kuppiosa on sopiva mutta 38A:ssa ympärys hiukan liian tiukka, 40A:ssa just sopiva.
Back to top

IP Logged
Eetu
Senior Member

Reply #58 - 14.02.2012 at 10:49:06

Rigby & Pellier kaupasta veikkaisin etta loytyy sopivan kokoiset rintsikat naiselle kuin naiselle. Halpoja eivat todellakaan ole mutta jos niita kasin pesee niin kestavat kylla ja onhan hyvat rintsikat yksi tarkeimmista investoinneista naisille sanoisin.
Back to top

IP Logged
Agatha
God Member

Reply #59 - 14.02.2012 at 11:58:18

Mä en oo koskaan tajunnu noita "rinnakkaiskokoja" rintsikoissa. Miksi helkkarissa niitä ei tehdä niin, että samankokoinen kuppi eri rinnanympäryksillä?

Mä tykkään kivoista alusvaatteista, mutta inhoan rintsikoitten sovittamista. Ja noista ketjukaupoista harvoin löytää hyviä, vaikka mulla onkin ihan yleinen koko. Niin kuin iiki sanoi, saa sovittaa kymmenen paria ja silti ei löydy. Voi kun perse kestäisi ostaa kunnon liikkeestä.
Back to top

IP Logged
Kata
God Member

Reply #60 - 14.02.2012 at 12:11:54

Agatha wrote on 14.02.2012 at 11:58:18:
kun perse kestäisi ostaa kunnon liikkeestä.

Ihana sanonta. Heti kayttoon!  Grin
Back to top

IP Logged
Agatha
God Member

Reply #61 - 14.02.2012 at 12:17:46

Kata wrote on 14.02.2012 at 12:11:54:

Cheesy Etkö ollut kuullut sitä ennen?
Back to top

IP Logged
Kata
God Member

Reply #62 - 14.02.2012 at 12:23:31

Agatha wrote on 14.02.2012 at 12:17:46:
Kata wrote on 14.02.2012 at 12:11:54:

Cheesy Etkö ollut kuullut sitä ennen?

En ole todellakaan kuullut tuota sanontaa aikaisemmin. Helppo toki arvata mista se tulee Smiley
Back to top

IP Logged
Hanna Kristiina
God Member

G41
Reply #63 - 14.02.2012 at 12:25:57

Miksi liivien valmistajat eivät tajua, että kaikki yläosastaan leveät eivät ole isorintaisia. Joudun aina ostamaan ympärysmitaltaan liian pienet ja jossain mun laatikoissa roikkuu niitä jatko-osia mitkä sitten ei tietenkään ole kivoja siellä selässä eikä niitä ole joka mallille omaansa vaan paria hassua väriä.  Mulle meinaan parhaiten sopii 40A ja niitähän ei löydy ainakaan kivan näköisinä. Yhdelläkin nettisivulla lähes kaikki 40A:t oli jotain rinnanpoistoleikkauksen jälkeen tarkoitettuja???? Höh! Joudun aina ostamaan 38A ja niitäkin on vähässä. Onneksi sentään Marksilla. Olen jopa miettinyt, että kirjoitan valmistajille, että mitä te oikein ajattelette!

Mulla on vastakkainen ongelma, eli isot daisarit ja pieni rinnanymparys. Ennen ei loytynyt mistaan mitaan ja muutin tanne ni alko het loytyyn. Kavin Bravissimossa vuosi takaperin sovittelemassa ja myyja sano, etta mun koko on lisaantynyt hyllyilla silikonitissien myota  Grin En tieda kuinka paikkaansa pitavaa, mutta kun koko on 70 tai 75FF, niin kokoja on kivoista liiveista vaikee loytaa. Suomessa asuessa kotikaupungin alusvaateliikkeessa oli aina pari paria, joista toinen joku hirvee lattatissiliivi. Nykyaan ostan kaikki rintsikat netista ku tiedan mita merkkia ja minka mallisena. Ostan last season -kuoseilla ku ne mallit ei niin muutu, varit ja kuvioinnit vaan. Tulee halvaks.
Back to top

IP Logged
Hanna Kristiina
God Member

G41
Reply #64 - 14.02.2012 at 12:28:43

Mä en oo koskaan tajunnu noita "rinnakkaiskokoja" rintsikoissa. Miksi helkkarissa niitä ei tehdä niin, että samankokoinen kuppi eri rinnanympäryksillä?

koska jos 40AA ja 30AA olisivat kupeiltaan saman kokoiset olisi 40 -rinnanymparyksen tissit joko hemmetin kaukana toisistaan tai todella lahella toisiaan. Jos rinnan ymparys on paljon suurempi, on kupin oltava eri mallinen.
Back to top

IP Logged
Hanna Kristiina
God Member

G41
Reply #65 - 14.02.2012 at 12:29:51

Mä tykkään kivoista alusvaatteista, mutta inhoan rintsikoitten sovittamista. Ja noista ketjukaupoista harvoin löytää hyviä, vaikka mulla onkin ihan yleinen koko. Niin kuin iiki sanoi, saa sovittaa kymmenen paria ja silti ei löydy. Voi kun perse kestäisi ostaa kunnon liikkeestä.

mut sit ku loytaa sen omaan koon niin voi ostaa parit sita netista lisaa. Jos ostaa samalta valmistajalta ja about samaa mallia niin pitas passata ja saastaa sikana. Nimim ostin just viidet rintsikat 90 punnalla

e: siis ostin ihan hyvia ja arvokkaita merkkeja, en mitaan hemmetin Primarkkia tai hennesia.

Avauduin tasta muuten ihan vastikaan mun blogissakin ja siella on kuvia niista liiveista mita ostin. http://hansiskoteissa.blogspot.com/2012/01/tissitelineasiaa.html
Back to top

« Last Edit: 14.02.2012 at 12:31:38 by Hanna Kristiina »  
  IP Logged
Agatha
God Member

Reply #66 - 14.02.2012 at 12:32:19

Hanna Kristiina wrote on 14.02.2012 at 12:29:51:

mut sit ku loytaa sen omaan koon niin voi ostaa parit sita netista lisaa. Jos ostaa samalta valmistajalta ja about samaa mallia niin pitas passata ja saastaa sikana. Nimim ostin just viidet rintsikat 90 punnalla

Totta, pitäs löytää se hyvä malli ja koko niin sitten vois tilailla netistäkin. Luinkin ton sun postauksen sun blogista just.
Back to top

IP Logged
Agatha
God Member

Reply #67 - 14.02.2012 at 12:34:06

Hanna Kristiina wrote on 14.02.2012 at 12:28:43:

koska jos 40AA ja 30AA olisivat kupeiltaan saman kokoiset olisi 40 -rinnanymparyksen tissit joko hemmetin kaukana toisistaan tai todella lahella toisiaan. Jos rinnan ymparys on paljon suurempi, on kupin oltava eri mallinen.

Totta, noinhan se tietty menee.
Back to top

IP Logged
porkkana
God Member

Reply #68 - 14.02.2012 at 12:46:40

Hanna Kristiina wrote on 14.02.2012 at 12:29:51:

e: siis ostin ihan hyvia ja arvokkaita merkkeja, en mitaan hemmetin Primarkkia tai hennesia.

Avauduin tasta muuten ihan vastikaan mun blogissakin ja siella on kuvia niista liiveista mita ostin. http://hansiskoteissa.blogspot.com/2012/01/tissitelineasiaa.html

Ma ostan yleensa taas liivni juuri Primarkista. Heidan koot sopii just eika melkein ja setti maksaa £4. Maritan mainitsemassa M&S:lla ei saman koon liivit mene edes kiinni!
Back to top

IP Logged
Tutta
God Member

Reply #69 - 14.02.2012 at 13:45:19

Äh, mulla on just päinvastoin, Marksilta ei yleensä löydy tarpeeksi pientä rinnanympärystä tarvittavaan kuppikokoon nähden; 32-34 F tai G riippuen mallista. Ostan yleensä tavaratalon alusvaateosatolta tai Bravissimolta (niissä on molemmissa myös se mittaus, mitä nyt en kuitenkaan enään tartte kun tiedän oikean koon, mutta se osaa myös yleensä neuvoa mikä malli sopii parhaiten ja miksi).
Back to top

IP Logged
flower
Global Moderator

Reply #70 - 14.02.2012 at 15:02:21

Mulla on sama ongelma kuin Maritalla, vuosia olen pitanyt M&S:n 38B liiveja mutta niistakin tosi monet mallit ei sovi mulle, kupin ylareuna jaa usein ihmeellisesti auki. Viimeksi kun kavin etsimassa liiveja niin ajattelin etta mittautan uudelleen mutta kun ne Marksin liiviasiantuntijat on niin pirun kiukkuisia... tosi pelottavia. Minullekin se nainen melkein huusi etta enko nyt tyhma tajua etta jos ottaa 40 ymparyksen niin kuppi on suurempi, ja suositteli mulle 38C (onkohan siina sitten ymparys suurempi kuin 38B:ssa... se mulla lahinna oli ongelmana etta monet mallit tuntui vahan tiukoilta ymparysmitaltaan). No, hain niita sitten varmaan viidet sovitettavaksi eika yhdetkaan kayneet, enka viitsinyt enaa menna vaivaamaan sita kiukkuilevaa naista ja lahdin pois ostamatta mitaan.
Back to top

IP Logged
Marita
God Member

Reply #71 - 14.02.2012 at 15:16:33

flower wrote on 14.02.2012 at 15:02:21:
Mulla on sama ongelma kuin Maritalla, vuosia olen pitanyt M&S:n 38B liiveja mutta niistakin tosi monet mallit ei sovi mulle, kupin ylareuna jaa usein ihmeellisesti auki. Viimeksi kun kavin etsimassa liiveja niin ajattelin etta mittautan uudelleen mutta kun ne Marksin liiviasiantuntijat on niin pirun kiukkuisia... tosi pelottavia. Minullekin se nainen melkein huusi etta enko nyt tyhma tajua etta jos ottaa 40 ymparyksen niin kuppi on suurempi, ja suositteli mulle 38C (onkohan siina sitten ymparys suurempi kuin 38B:ssa... se mulla lahinna oli ongelmana etta monet mallit tuntui vahan tiukoilta ymparysmitaltaan). No, hain niita sitten varmaan viidet sovitettavaksi eika yhdetkaan kayneet, enka viitsinyt enaa menna vaivaamaan sita kiukkuilevaa naista ja lahdin pois ostamatta mitaan.

No, tuskinpa 38 siitä pitemmäksi muuttuu vaikka kuppi muuttuisikin. Eihän se sitten enää olisi 38....  Mä kerran löysin netistä jotkut Triumphin 40A, joka oli siis ihan sopiva joka puolelta mutta kun se malli oli niin tylsä eikä kivan näköisiä ollut. Mä kun tykkään ostaa eri värisiä ja nättejä liivit ja alkkarit -yhdistelmiä. Ei sitä jotain 60-lukua muistuttavaa mummomallia viitsi pitää...  Grin

Back to top

IP Logged
flower
Global Moderator

Reply #72 - 14.02.2012 at 15:30:40

Niinpa, mutta kylla mina olin kuvitellut etta kuppikokokin pysyisi samana vaikka rinnanymparys paisuu. Eihan ne tissit eri kokoiseksi muutu. Taytyy varmaan taas kohta puoleen lahtea Marksille stressaantumaan sinne sovituskoppiin.
Back to top

IP Logged
tellu97
God Member

Reply #73 - 14.02.2012 at 15:33:31

flower, minulle on kerran sattunut samanlainen äkäpussi M&S:n alusvaateosastolla. Harmitti niin, että sanoin:"Thanks for your kindness, have a lovely afternoon!" Se rouva jäi suu auki katsomaan perään.
Minäkin löysin ennen M&S:ltä hyvin istuvia rintsikoita, mutta nykyään ne mallit ei tunnu istuvan. Useimmiten sieltä kuitenkin löytyy sopiviakin, vaikka ne sopivat on sitten sellaisia tylsempiä värejä tai sitten niihin ei ole sopivia pikkuhousuja.
Back to top

IP Logged
Marita
God Member

Reply #74 - 14.02.2012 at 17:19:12

Niin ja kuka täällä mainitsikaan Rigby and Pellerin... koitapa etsiä nettisivuilta 40A.... Tähän mennessä en ole löytänyt yhdessäkään etsimässäni kategoriassa.
Back to top

IP Logged
Pages: 1 2 3 4 5 ... 9
Send Topic Print