Welcome, Guest. Please Login
muurikka_banner
  News:
YaBB is sponsored by XIMinc!
  HomeHelpSearchLoginRegister

Pages: 1 2 3 ... 11
Send Topic Print
Ärsytyksen aiheet 2/2012 (Read 2238 times)
iiki
God Member

London SE1
Ärsytyksen aiheet 2/2012
11.02.2012 at 00:21:53

Jatketaan nyt sitten tätäkin suosittua ketjua taas Smiley

Aloitan taas työasioista marmattamisella. Tai työpaikan asioista. Tänään oli taas yksi katastrofi lähellä, patteri vuosi kuin seula. Ihanasti varmaan 1/8 pubin lattiasta litimärkänä. Mua huolettaa eniten mitä siellä kokolattiamaton alla on tapahtunut, kun on patteri vuotanut kuin hana olisi ollut auki, useamman tunnin. Siinä kohtaa on nääs alapuolella sähköjohtoja ja muuta... Mutta ei se täällä ole niin nöpönuukaa, pyyhkeillä kuivattiin siitä maton päältä ja kannettiin patteri pihalle. Oli vähän vilpakka päivä, kun ei voitu pitää lämmitystä päällä moneen tuntiin Grin Säälittä pomon puolesta niin hirveästi, tänä vuonna mennyt jo useita tuhansia puntia pelkkään laitteiden uusimiseen ja ihan pikkujuttuihin, mutta kun niitä on ollut kymmeniä. Ja ollaan vasta helmikuun alussa. Noh, kohta ei voi olla enää mitään hajoavaa.
Samoin sitten meillä piti olla tänään function roomissa party, huone varattuna (eli menetettiin asiakkaita, kun ei voitu päästää heitä yläkertaan eikä alhaalla tilaa), ruoka odottamassa pöydällä... Buffet siis. Mutta: porukka ei saapunut paikalle! Todella törkeää jättää tulematta ilmoittamatta! Kukas sen buffetin ja tilavarauksen nyt maksaa?? Noh, muut asiakkaat oli iloisia kun saivat nauttia ilmaisesta ruoasta, mutta pomo ei...

Mun käy niin sääliksi, he ovat kuitenkin mun rakkaita ystäviä, ja kun ei voi mitenkään auttaa. Tekis mieli jotain tehdä. Mä olen jo joustanut omissa palkkapäivissäni, auttelen välillä palkatta, teen muiden hommia kun he eivät stressiltään kykene, yritän haalia itselle lisää hommia niin paljon kun kykenen. Mutta en enää tiedä mikä auttais, varmaan pitäis ryöstää pankki tai jotain... taitaa olla pubin loppu lähellä Sad Sad Cry
Back to top

On nii lysti notta ei saa lakkaamaha, ja ku lakkaa, rupiaa uurestansa!
  IP Logged
Agatha
God Member

Re: Ärsytyksen aiheet 2/2012
Reply #1 - 11.02.2012 at 15:50:03

Iiki, kurja tilanne. Jäi vaan ihmetyttämään, että eikö teillä peritä mitään ennakkomaksua tilasta, jos tollai on ruokakin tilattuna?
Back to top

IP Logged
Satu
God Member

Bedfordshire
Reply #2 - 11.02.2012 at 17:38:39

Agatha wrote on 11.02.2012 at 15:50:03:
Iiki, kurja tilanne. Jäi vaan ihmetyttämään, että eikö teillä peritä mitään ennakkomaksua tilasta, jos tollai on ruokakin tilattuna?

Tuli sama mullekin mieleen.
Back to top

IP Logged
flower
Global Moderator

Reply #3 - 11.02.2012 at 17:47:39

Pitais ottaa ainakin luottokorttitiedot ylos etta jos asiakas ei tule, voidaan veloittaa ruuat.
Back to top

IP Logged
MiniMinni
God Member

Reply #4 - 12.02.2012 at 09:10:14

R.I.P. Whitney Houston.

What a waste of beautiful talent.
Back to top

The strongest people are not those who show strength in front of us but those who win battles we know nothing about.
  IP Logged
iiki
God Member

London SE1
Reply #5 - 12.02.2012 at 14:13:06

Vuokraisäntä se ilmoitti sitten eilen että luteet on myrkytetty. Mä en oikein haluais mennä sinne enää takas, sillä mä en usko niiden öttiäisten olevan mennyttä. Mun tuttavapariskunnalla kesti 12viikkoa häätöhoidot, ja heidän naapurilla yli 6kk. Mä varmaan nukkuisin siellä valot päällä ja saisin hirveitä paranoidikohtauksia ja jos yhtään kutittaa. Taidan ilmoittaa vuokraisännälle, että tulen hakemaan tavarat pois, kuten olin jo päättänyt. Katsotaan sitten miten käy, joudunko maksaa jotain vai en.
Back to top

IP Logged
Hanna Kristiina
God Member

G41
Reply #6 - 12.02.2012 at 14:39:59

iiki wrote on 12.02.2012 at 14:13:06:
Vuokraisäntä se ilmoitti sitten eilen että luteet on myrkytetty. Mä en oikein haluais mennä sinne enää takas, sillä mä en usko niiden öttiäisten olevan mennyttä. Mun tuttavapariskunnalla kesti 12viikkoa häätöhoidot, ja heidän naapurilla yli 6kk. Mä varmaan nukkuisin siellä valot päällä ja saisin hirveitä paranoidikohtauksia ja jos yhtään kutittaa. Taidan ilmoittaa vuokraisännälle, että tulen hakemaan tavarat pois, kuten olin jo päättänyt. Katsotaan sitten miten käy, joudunko maksaa jotain vai en.

jos et ole viela maksanut niin et vaan maksa. sut on vedetty ihan kohtuuttoman rulianssin lapi tassa naiden otokoiden kanssa ja missaan small claimsissa sua ei ihan varmasti laitettais maksamaan, joten jo pelkan uhkauksen luulis riittavan
Back to top

IP Logged
iiki
God Member

London SE1
Reply #7 - 12.02.2012 at 14:50:32

Hanna Kristiina wrote on 12.02.2012 at 14:39:59:
iiki wrote on 12.02.2012 at 14:13:06:

jos et ole viela maksanut niin et vaan maksa. sut on vedetty ihan kohtuuttoman rulianssin lapi tassa naiden otokoiden kanssa ja missaan small claimsissa sua ei ihan varmasti laitettais maksamaan, joten jo pelkan uhkauksen luulis riittavan

Niin, taidan käydä räjäyttämässä pari ludepommia tavaroiden seassa ja haen ne pois. Tässä kun muutenkin etsin työpaikkaa, niin katson mistä töitä saan ja jos alan sitten etsiä sieltä suunnalta kämppää... Voin kuitenkin olla tässä miehen luona vielä, ja se itse asiassa ehdotti että muuttaisin tänne pysyvästi.. Mutta täytyy nyt katsoa mistä se työpaikka löytyy..
Back to top

IP Logged
flower
Global Moderator

Reply #8 - 12.02.2012 at 17:25:28

iiki, en minakaan muuttaisi enaa sinne taloon, niin paljon on ollut ongelmia ja vuokraisanta oli todella hidas sen lutikkaongelman kanssa. Ja kun sulla kerta on paikka miesystavan luona, eihan sita tieda jos siita tulee vaikka joku vakavampikin juttu kun tutustutte toisiinne ihan yhdessa asustellen. Oliko tama sun miesystava muuten suomalainen vai enkku (siis jos saa udella)?
Back to top

IP Logged
1lyyli
God Member

Reply #9 - 12.02.2012 at 17:32:25

mua ärsyttää kun en halua olla facebookissa levittelemässä koko elämääni sinne, niin minulle on sanottu että olen vanhanaikainen taikka vainoharhainen, ketä muka oikeasti kiinnostaa, no aika monia sitten kiinnostaa, kyllähän sieltä kaivellaan ihan pelkkää uteliaisuuttaan ihmisten tietoja.
saattaapi vaikuttaa työnhakuunkin ne tiedot mitä sinne viljelee:

http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2012/02/12/biletyskuva-facebookis...
Back to top

IP Logged
Satu
God Member

Bedfordshire
Reply #10 - 12.02.2012 at 17:35:09

1lyyli wrote on 12.02.2012 at 17:32:25:
mua ärsyttää kun en halua olla facebookissa levittelemässä koko elämääni sinne, niin minulle on sanottu että olen vanhanaikainen taikka vainoharhainen, ketä muka oikeasti kiinnostaa, no aika monia sitten kiinnostaa, kyllähän sieltä kaivellaan ihan pelkkää uteliaisuuttaan ihmisten tietoja.

http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2012/02/12/biletyskuva-facebookis...

Mitäpä se kenellekään kuuluu jos joku ei halua olla Facebookissa. Toisaalta ei sinne tarvii kenenkään niitä biletyskuvia edes laittaa, tai ei ainakaan kaikille nähtäväksi. Tai mitään kuvia tai muita tietoja jos niikseen tulee.
Back to top

« Last Edit: 12.02.2012 at 17:35:49 by Satu »  
  IP Logged
iiki
God Member

London SE1
Reply #11 - 12.02.2012 at 17:38:38

flower wrote on 12.02.2012 at 17:25:28:
iiki, en minakaan muuttaisi enaa sinne taloon, niin paljon on ollut ongelmia ja vuokraisanta oli todella hidas sen lutikkaongelman kanssa. Ja kun sulla kerta on paikka miesystavan luona, eihan sita tieda jos siita tulee vaikka joku vakavampikin juttu kun tutustutte toisiinne ihan yhdessa asustellen. Oliko tama sun miesystava muuten suomalainen vai enkku (siis jos saa udella)?

Täytyy nyt vaan katsoa mitä vuokris tuumaa, kun ilmoitan lähteväni, enkä haluais enää maksaa irtisanomisajan vuokraakaan. Joten tavallaan rikon sopimusta, vaikkei meillä sopimusta olekaan... Ekaks mun täytyy tietty myrkyttää omat kamat, ennenku voin niitä minnekään viedä.
Mies on britti. Osti meille just valentines day lahjaks liput oopperaan! Jei!! Tosin se on vasta maaliskuussa, mutta ei sen väliä Smiley Ja maaliskuussa lähdetään myös sitten egyptiin, ihanaa Smiley

Niin, täytyy huomenna mennä tapaamaan vuokraisäntää. Jänskättää vähän jo. Hurh.
Back to top

IP Logged
Marita
God Member

Reply #12 - 12.02.2012 at 17:40:39

1lyyli wrote on 12.02.2012 at 17:32:25:

Tässä on taas se älytön olettamus, että siellä muka kaikki leviää kaikkien tietoon... Jos pitää yksityisyysasetukset oikeina, ei niitä kukaan näe jos et halua! Ei tulevat, nykyiset tai entiset työnantajat. Ärsyttää kun kirjoitetaan asiasta, josta ei tiedetä mitään. Jos joku on niin uuno, että pistää kuvat kaikkien näkyviin, niin ei sillä ole mitään tekemistä yleisesti facebookin kanssa.
Back to top

IP Logged
1lyyli
God Member

Reply #13 - 12.02.2012 at 17:44:25

no nuoret ihmiset on useinkin aika uunoja..eikä ne mieti sen tarkemmin kaikkia tekemisiään ja niiden seurauksia. ovat paljon huolettomampia kuin me kalkkikset...
Back to top

IP Logged
1lyyli
God Member

Reply #14 - 12.02.2012 at 17:48:10

Satu wrote on 12.02.2012 at 17:35:09:
Mitäpä se kenellekään kuuluu jos joku ei halua olla Facebookissa.  

niin eihän se kuulukkaan sikäli, vaan tällasta kommenttia tulee omilta ystäviltä, kun on kuulemma niin kurjaa kun en ole naamiksessa. ihan hirveän vaikeeta kuulemma olla yhteyksissäkin... Roll Eyes osa sentään ymmärtää että puhelinkin on keksitty ja jopa skypeäkin osaan käyttää.
Back to top

IP Logged
Marita
God Member

Reply #15 - 12.02.2012 at 18:02:34

Mä olin aikanaan todella facebookia vastaan. Sitten huomasin kuinka kätevä se mulle on. Olen pitänyt todella paljon enemmän yhteyksiä sukulaisiin ja ystäviin ja löytänyt menneisyydestä vanhoja ystäviä joiden kanssa on tullut uudelleen yhteys. Mulle se on ollut todellinen aarre. Sisko ei koskaan liittyisi. On todella sitä vastaan. Minulle mm. facebookin chatti on ilmainen tekstiviesteily, jota kautta tulee juteltua vaikka minne. Juuri nytkin olen jutustellut vanhan koulukaverin kanssa. Skypeä käytän myös mutta yllättävän moni ei ole sitä koneelleen ladannut. Valokuvat voi jakaa ystäville yhdellä kertaa tarvitsematta lähettää niitä erikseen kaikille.
Mutta kukin tavallaan. Jotkut tykkäävät muista kommunikointikeinoista.
Back to top

IP Logged
1lyyli
God Member

Reply #16 - 12.02.2012 at 18:27:07

joo ymmärrän että on varmaan aivan loistava väline juuri tuontapaiseen, jos haluaa olla yhteyksissä vanhoihin koulukavereihin taikka sukulaisiin, sieltähän on helppo löytää uudestaan kadonneet ihmiset. mulla ei vaan ole mitään tarvetta sellaiseen.
mä käytin pitkään messengeriä suomessa asuvien kavereitten kanssa juttelemiseen, sitten latasin skypen sekä koneelle että kännykkään ja se on aivan loistava juttu! ja ilmainen  Smiley
tosin käytän edelleenkin vielä messengeriä silloin tällöin chattailyyn.
Back to top

IP Logged
tellu97
God Member

Reply #17 - 12.02.2012 at 18:38:52

Marita, niinkuin sinulle, minullekin fabebook on aarre. Olen sen kautta yhteydessä ihimisiin eri puolella maailmaa: Australiaan, Uuteen Seelantiin, Kanadaan, Texasiin ihan muutaman mainitakseni. Käytän skypeä perheen ja parin ystävän kanssa jutellakseni, mutta fb on minusta aivan verraton yhteydenpitokanava. Minusta on kiva nähdä esim ystävien ja kavereiden valokuvia, kiva kuulla kuulumisia ja kiva olla yhteydessä ihmisten kanssa, joiden kanssa ei tulisi puhelimella soiteltua.
Ja todellakin omat asiat voi pitää omina, tai jakaa ihan valittujen ystävien kesken.
Back to top

« Last Edit: 12.02.2012 at 18:39:45 by tellu97 »  
  IP Logged
Marita
God Member

Reply #18 - 12.02.2012 at 20:44:21

tellu97 wrote on 12.02.2012 at 18:38:52:
Marita, niinkuin sinulle, minullekin fabebook on aarre. Olen sen kautta yhteydessä ihimisiin eri puolella maailmaa: Australiaan, Uuteen Seelantiin, Kanadaan, Texasiin ihan muutaman mainitakseni. Käytän skypeä perheen ja parin ystävän kanssa jutellakseni, mutta fb on minusta aivan verraton yhteydenpitokanava. Minusta on kiva nähdä esim ystävien ja kavereiden valokuvia, kiva kuulla kuulumisia ja kiva olla yhteydessä ihmisten kanssa, joiden kanssa ei tulisi puhelimella soiteltua.
Ja todellakin omat asiat voi pitää omina, tai jakaa ihan valittujen ystävien kesken.

Näitä ympäri maailmaa yhteyksiä on minulla mm. kolmenkymmenen vuoden takaisen poikaystävän sisko San Fransiscossa.. ja se poikaystävä Helsingissä, parhaan ystävän poika vaimoineen Australiassa, entinen työkaveri Espanjassa, siskon parhaan kaverin perhe Ruotsissa, miehen sukua Ausseissa, muuta sukua P-Irlannissa, ystäviä kaikkialla Briteissä, Suomessa... Jokaiselle ei ole varaa soitella tai tekstailla eikä sitä kautta saa valokuvia näkyviin tai näe valokuvia sillä lailla kuin facebookissa yhdellä kertaa. Eikä kaikkien kanssa tulisi sillä lailla kommunikoitua muuten. Minulla on esimerkiksi oikein hauska keskustelusuhde parhaan ystäväni pojan appivanhempien kanssa  Smiley Tavattiin pojan häissä ja jutustellaan facebookissa. Joskus on tietysti facebook-yhteyksien kanssa käynyt huonosti mutta suurin osa on erittäin positiivista. Minulla on muutama nettiystävä, joita en ole tavannut henkilökohtaisesti mutta joiden kanssa on uskomattoman helppo puhua. Täysin tuntemattomia en huoli facebook-ystäviini vaan niiden tapaamattomien kanssa kysyn yhteisiltä ystäviltä suositukset. Osa on tosin esim. miehen sukulaisia, joita ei ole vain tavannut.
Back to top

IP Logged
iiki
God Member

London SE1
Reply #19 - 13.02.2012 at 20:12:21

Mut ryostettiin tänään. Ärsyttää niin paljon!! Yritä sitten kerätä luottamusta tässä maassa ihmisiin, kun se viedään aina pois. Mulle ei sattunut mitään, paitsi mä en voi liikuttaa mun oikeata kättä, ja mun jalat ja kädet on verillä. Mutta tää on ttodellinen ärsytyksen aihe. Multa vietiin lompakko, kamera, puhelin ja kindle. ARGH!!!! Vtustnaprkle! Alle 2kk sitten meidän kämppään murtauduttiin, ja silloin kun asuin täällä viimeksi, mun lompakko varastettiin, mulla oli stalkkerti joka vartioi mun kotia, ja meillä oli tulipalo. Mä oon asunu tässä maassa yhteensä alle 2v ja tää ei vaan lopu. Mä tiedän, olen erittäin onnellinen, että nää nuoret varkaat ei puukottanu tai ampunu mua, mutta ärsytys on silti erittäin suuri. Äiti parka, olin puhelimessa sen kanssa kun tää tapahtui (noin klo 16.45) ja se oli saada sydänkohtauksen kun aloin huutaa ja kirkua ja huutaa "helpiä" ja aikamoisia hävyttömyyksiä... Nyt mua ei enää kiinnosta ollenkaan jos joku kutsuu mua rasistiksi, sen verran v***uuntunut olen, mutta saatana jos kaks about 15-19 vuotiasta mustaa poikaa ryöstää mut keskellä päivää ja sen takia menetän pari-kolme sataa puntaa helposti, niin ei paljon naurata! Mä en ole ollenkaan yllättynyt, että ainoat tuntomerkit jotka mulla on näistä pojista, on että ovat mustia ja nuoria, ja päällä oli huppu/pipo/lippis. Okei, oma vika että puhuin puhelimessa, mutta tätä ongelmaa ei olisi koskaan suomessa, puhua puhelmessa ja silti luottaa etten tule "hyväksikäytetyksi".

Vitsi, mua ei edes se rahallinen menetys haittaa, vaan se, että hitto kun ei voi edes päiväsaikaan kävellä rauhassa, ilman että joku tulee ja ryöstää! Meille murtauduttiin joulukuun lopussa, ja nyt tää, piru!

Hirveä hässäkkä taas. Mun lompakko varastettiin 4v sitten lontoossa, ja kaikkien suomen korttien kuollettammienen ym... Nyt sitten kun oli muutakin, argh. Pankkikortti täällä, suomessa 2, puhelinliittymä, ID, ajokortti, kelakortti, kindle (sekin pitää kuolettaa kai?!), ja mun kamerakin vietiin. Vtun lapset.
Back to top

IP Logged
Hanna Kristiina
God Member

G41
Reply #20 - 13.02.2012 at 20:30:53

Avopuoliso oli sitten rikkonut lasin ja vaan noukkinut isoimmat palat pois lattialta eika imuroinut. Ei aatellut mulle kertoa ennen ku vasta nyt ku sain lasia jalkaan, se ihmetteli, etta lasihan sarkyi vaan pariin palaan ja vaittaa, ettei tuo lasinsiru voi olla siita sen lasista. Haluaisin jotenkin uskotella itselleni, etta avopuoliso ei kuulu niihin britteihin, joilta puuttuu se kaytannon jarki, mutta hmm.. ymmarran miksi kavelevat taalla kengat jalassa sisalla!
Back to top

IP Logged
Bee
Full Member

Reply #21 - 13.02.2012 at 20:43:00

iiki wrote on 13.02.2012 at 20:12:21:
Hirveä hässäkkä taas. Mun lompakko varastettiin 4v sitten lontoossa, ja kaikkien suomen korttien kuollettammienen ym... Nyt sitten kun oli muutakin, argh. Pankkikortti täällä, suomessa 2, puhelinliittymä, ID, ajokortti, kelakortti, kindle (sekin pitää kuolettaa kai?!), ja mun kamerakin vietiin. Vtun lapset.

Olen pahoillani. Mutkin on kerran lontoossa ryöstetty (VALKOINEN huumehörhö) joten tiedän miltä tuntuu. Ei tietty auta tähän hätään, mutta vastaisuuden varalle neuvoksi että älä nyt ihmeessä kanna kolmea pankkikorttia mukanasi ja ajokorttiakaan et taida tarvita jos sulla kerran on joku muukin ID etkä ilmeisesti siis autolla ollut liikenteessä. Kelakortista nyt puhumattakaan (vaikkei ne ryöstäjät sillä tee sen enmpää mitään kuin sinä itsekään).
Hyvä että oot kuitenkin fyysisesti kunnossa!
Back to top

IP Logged
Hanna Kristiina
God Member

G41
Reply #22 - 13.02.2012 at 21:05:47

vai oikein VALKOINEN huumehorho...  Roll Eyes
Back to top

IP Logged
Bee
Full Member

Reply #23 - 13.02.2012 at 21:08:31

Hanna Kristiina wrote on 13.02.2012 at 21:05:47:
vai oikein VALKOINEN huumehorho...  Roll Eyes

No onhan sillä ryöstäjän ihonvärillä suuri merkitys!!
Back to top

IP Logged
Satu
God Member

Bedfordshire
Reply #24 - 13.02.2012 at 21:08:41

Voi ei, Iiki!! Aivan kauheaa! Mutta hyvä että olet itse kunnossa. Sulla on kyllä suoraan sanoen ollut todella huono tuuri.

Mitä tulee tuohon kun sanoit ettei Suomessa vois tapahtua, niin mun tyttären kimppuun käytiin keskellä kirkasta päivää keskellä Helsingin keskustaa pari vuotta sitten. Joten ei se aina ole paikasta tai maasta kiinni, ikävä kyllä. Sad
Back to top

IP Logged
Pages: 1 2 3 ... 11
Send Topic Print